Frukost 17-04-2009 Fluffig kokospannkaka

Idag experimenterade jag lite med kokospannkaka och resultatet blev strålande! Påminner amerikanska pannkakor.

Superenkelt och gott på morgonen!

2 portioner:

4 ägg
2 dl kokosflingor
2 dl grädde
2 msk sojamjöl
½ msk fiberhusk
Lättströ

Tillbehör: Jordgubbsgrädde blandat med lite turkisk yoghurt

Blanda allt i en skål, låt svälla en stund. Jag lät det stå i ungefär 15 min.
Stek pannkakorna på medelvärme i några minuter på varje sida. Bäst resultat fick jag när jag lät pannkakan steka en ordentlig stund på ena sidan och sedan bara en liten stund på andra sidan. De kan vara lite knepiga att vända om de inte fått steka ordentligt på ena sidan.

Jag tror att de här pannkakorna är jättegoda att göra förrätt eller crepes av om man skippar lättströt. Gärna med asiatisk touch då det är så mycket kokos i. Jag har heller ingen mixer så kokosflingorna fick vara som de är och det blev jättegodd med lite tuggmotstånd!

Pojkvännen åt med vanlig sylt till sina:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0