Frukost 16-04-2009


Dagens smarriga frukost!

1 dl creme fraiche
1,5 dl jordgubbsgrädde*
ca. 1 msk linfrö
En halv burk makrill i tomatsås
Några gurkskivor
Kaffe med grädde

Creme fraichen och jordgubbsgrädden är utmärkt att blanda, och sedan lite linfrö på toppen för magens välmående!
Dessutom insåg jag, när jag för första gången skulle fotografera mat, hur väldigt svårt det var att få det att se snyggt ut. Särskilt med en mobilkamera!

Vad som också är svårt är att förstå hur pojkvännen fortfarande blir mätt på hans mat:


*Jordgubbsgrädde= 2 deciliter vispgrädde, ca 200g jordgubbar. Vispa grädden, mosa jordgubbarna, blanda allt. Om man vill kan man blanda i lite lättströ, det gör jag. :)
Håller sig i kylen ganska länge. Jag är väldigt sötsugen på morgonen så det är perfekt för mig :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0